ضوابط و شرایط اجرای عقد در حرم مطهر

آرایش و پوشش و استفاده از مواردی که بر خلاف شئونات حرم مطهر باشد همچون: کراوات زدن ، آرایش کردن، آوردن میوه و شربت و کیک، لوازم سفره عقد، عسل و… ممنوع است.

ورود با لباس عروس و آرایش داخل حرم ممنوع می­باشد و در صورت حضور با لباس عروس و آرایش و یا گزارش خادمین نسبت به ورود اشخاصی با این ویژگی ها، عقد هماهنگ شده کنسل می­گردد.

دست زدن و کل کشیدن و آنچه که مناسب با شئونات حرم مطهر نمی­باشد در داخل اتاق عقد ممنوع می­باشد.

حتما پانزده دقیقه قبل از زمان تعیین شده جهت تکمیل “فرم ورود به اتاق” حضور داشته باشید.

تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه از زمان تعیین شده به دلیل حضور خانواده بعدی، از ورود شما به اتاق عقد ممانت به عمل آمده و زمان عقد باطل خواهد شد.

مدت زمان اختصاص داده جهت حضور در اتاق عقد ۳۰ دقیقه می باشد، لذا میهمانان خود را طوری هماهنگ کنید که حتما سر ساعت مقرر حضور داشته باشند.

در صورتی که درخواست عاقد از طرف آستان را داشته باشید هزینه آن به عهده شما خواهد بود.

زمان حضور منحصر در ساعت اعلام شده می­باشد، بنابراین اتاق و محل عقد اختصاص داده شده، رأس ساعت مقرر تحویل و تخلیه گردد.

به علت محدودیت زمان انجام کلیه امور محضری در بخش عقد حرم مطهر ممنوع می باشد.

حضور پدر عروس یا جد پدری در مراسم عقد الزامی است، لذا در صورت عدم حضورشان به همراه داشتن، برگه وکالت نامه محضری، و در صورت فوت، برگه فوتنامه الزامی می­باشد.

ورود هرگونه دوربین­های فیلم برداری و عکاسی  ممنوع می­باشد.

رعایت حجاب کامل برای همه مدعوین الزامی می­باشد.

با توجه به ظرفیت اتاق عقد تعداد مدعوین بیشتر 10 نفر نباشد.

در صورتی که سفره عقد یا بخشی از سفره در اثر مراسم شما معیوب یا خراب گردد تهیه و تنظیم دوباره آن بر عهده شما خواهد بود .همچنانکه انتظار دارید محیطی تمییز با سفره­ای منظم و مرتب در اختیار شما قرار بگیرد، عقدهای بعد از شما نیز انتظار دارند از چنین شرایطی برخوردار باشند، خواهشمند است جدا از آوردن نقل، برف شادی، سکه و جابجا کردن لوازم سفره خودداری کرده و در نظافت اتاق همکاری لازم مبذول فرمایید.